søndag 7. februar 2021

Veien tilbake


Den lange veien tilbake

Endelig tilbake. 
Ubetydelig for andre, livsviktig for meg!
Etter tre ryggoperasjoner på under tre måneder i 2020, så kan jeg nå ta tilbake livet mitt og ikke minst mitt friluftsliv. 
Fra å trenge hjelp til alt, ikke kunne gå, trenge hjelp til do, en do som måtte bringes til meg...bare ligge i senga... 
Det ble et tøft 2020 på mange måter, men kampen jeg har kjempet med og mot helsen har krevd mye av mine omgivelser og meg selv. 

Jeg er nå tilbake i full jobb igjen. 
Takk til kollegaer og venner som støttet og heiet, takk til min familie som stod ved siden av meg da jeg var "nede". Vil også takke ortopedisk avdeling på AHUS for god pleie gjennom disse månedene. 
Savnet etter en velfungerende helse har vært stort, men det er når du er i "kjelleren" du bør sette deg mål... Jeg satte tre.

Lange dager på AHUS skapte også drømmer og mål..
MÅL: 
  1. Jeg skal på ekspedisjon igjen 
  2. Jeg gir meg selv ett år for å komme tilbake for fullt. Om mulig.
  3. Jeg skal kunne se tilbake og vite at jeg gjorde mitt beste.
Status pr. 7.februar

Jeg har drevet og driver i dag et "treningsregime" for å nå mine mål.  Mitt opptreningsprogram har handlet om mange og lange gåturer i fjell, på vidder og
i nærmiljøet. 
Jeg har gått fra opptrening til trening - en viktig milepæl for meg. Jeg har gradvis økt treningsmengde der det nå trenes hver dag. Har fire dager med styrketrening, to dager med dekk- eller løpetrening, samt èn dag med lang gåtur/restitusjon.

FACTS:
  • Siste operasjon hadde jeg 6.mai 2020. 
  • Mitt overordnede mål er at jeg skal klare vinterekspedisjon påsken 2021.

Fra opptreningstur i fjellet etter jeg ble utskrevet




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar