torsdag 9. juli 2009

Nå braker det løs!

Kaos inne, vått ute, men spenningen stiger!
(For større bilder - trykk på de)











Sånn ser det ut inni hodet også!












Yr.no eller Møkkavær.no....?








Liker ikke å si det, men det ligner en "Planlagt rute"...

Fra Nord-Norge og rett inn i Børgefjell
Hadde omtrent ikke kommet meg ut av bilen før fjellutstyret til turen var pakket ut og sortert (bombenedslag?). Det er ikke mye som er utelatt tydeligvis, for sekken minner mye om den vi hadde på Expedition Børgefjell 2009 i vinter. Fullstappet, kompakt og ikke minst TUNG!
Har også nylig gått i anskaffelse av det siste kartet over området (1925 III - Majavatn). Fra før har jeg den andre halvdelen 1925 II - Børgefjell).

Værutsiktene - ikke så bra!
Det var store endringer på yr.no siden sist jeg så der. Fra sol og lettskyet vær, til tunge regnskyer, regn og atter regn. Dette viser Børgefjell som det alltid har vært; Lunefullt med tanke på vær og vind. I det ene øyeblikket så kan det være "sydentemperaturer" for så i neste snødrev i juli måned...Med andre ord store værskiftninger på kort tid. Men dette motiverer ikke noe mindre - Det er jo da en kan få følelsen av å leve, kjenne på naturkreftene, og ikke minst, kanskje det er det som skal til for å lokke storfisken...?

Turløypa lagt...(Hvertfall i utgangspunktet)
Etter å ha karret meg av skyssbåten som skal frakte meg over Store Namsvatnet og inn mot parken, så bærer det nordøst, følger Storelva inn til vannene som ligger innover der, før jeg går vestover og inn i hjertet av nasjonalparken.

Bloggen vil bli oppdatert etter endt tur
Når jeg har kommet meg tilbake fra "Paradis", så vil bloggen bli oppdatert etter dagbokmodellen - dag for dag - med tekst og bilder. Håper jeg med dette kan få dele noe som jeg tror kan bli et minne for livet.

Hilsen Mats og "Laska"

1 kommentar: