onsdag 14. august 2013

Endelig gjenforent!

Gladmeldingen!

Da telefonen ringte fra politiet som sa at "Luna" var funnet i live, det er en dag jeg alltid kommer til å huske. Tårene rant. Gledestårer! Først at en selv har berget greit fra fjellheimen, men der "Luna" syntes tapt, til nå at "Luna" også hadde berget seg... Rett og slett for godt til å være sant! Det tok ikke lang tid før jeg satte meg i bilen og kjørte de 750 kilometerne det er dit opp.


Klart for avreise Eidsvoll retning Røyrvik, Nord.Tr.lag

Fin tur inn i fjellet, men gjensyn med vonde minner

Vakrere natur enn her inne skal du lete lenge etter. Det var derfor lett å kose seg på vei opp med det i minnet at jeg snart skulle få se "lille ulv" igjen. 

Delikat... 

Likevel ble gjensynet med villmarksområdet der både bikkja og jeg forsvant tøft. Hjertet "hamret" litt kjappere enn vanlig, mer puls. Men jeg visste at jeg måtte "face" dette på nytt siden det var i dette området jeg skulle hente bikkja ned. Å stå og se inn i det fjellmassivet der jeg for 14 dager siden hadde mistet alt håp, det var både vondt og godt på en gang... Vissheten om at nå var det bare glede som ventet, det hjalp mye. De tungene minnene forsvant fort etter hvert som jeg nærmet meg "møtepunktet"


 Aldri feil å komme til dekket bord...

Herlige Gaukarvatn!

 Her står tiden stille. Ingen lyder. Ingen vind. Bare tanker.

 Området oppe til høyre/midt i kartet ble "Luna funnet"

Funnet av turgåere ved en tilfeldighet
"Luna" ble funnet av tre fantastiske karer som til daglig studerer i Trondheim. Guttene visste ikke noe om at Luna var savnet. De hadde bare sett noe som rørte seg bak en stein og gikk for å sjekke dette nærmere. Heldigvis. Det var der de fant henne. Bak en stor stein. Tynn, sløv, sky og tom for krefter og energi. I to dager har disse guttene tatt seg av henne. Gitt henne mat, oppmerksomhet og trygghet. Som en takk tilbake, så bestemte jeg meg for å gi noe som jeg selv drømte om da jeg gikk der inne for et par uker siden; nemlig noe salt, søtt og leskende. Da ble det spekemat, øl og mye godis. Guttene så stjerner!!!


 Guttene har fòret voffs greit underveis

 De nye vennene til Luna!

 Klart for avreise ned til sivilisasjonen...

 Har vi lært noe...? ehh... nei!

 Tilvenning med ny kløv etter vonde opplevelser med forrige

 Sterke minner 14 dager tilbake i tid!

Gjensynet med hunden min!

Det var en utrolig glede å treffe henne igjen. Og så til de grader gjensidig! 
Det har vært lange dager. Mye uvisshet, samt egne opplevelser som dukket opp fra tid til annen. Derfor visste jeg også at dette møtet, gjensynet med "Luna" ville bety mye! Og gjett om!!! Se videoen fra gjensynet under. Beklager dårlig videokvalitet, men mistet balansen:




 Nye og lånte testsko har sin pris!

 Grei størrelse på dette egget. Etuiet er ca 15 cm!

 Åååååh! Vil hjeeeem!


Nå går turen tilbake til Eidsvoll. 5 mil i føttene på to dager.Sliten. Blir godt å kunne vende hjem, denne gang MED hund. Tipper det er to gutter der hjemme som venter spent...
Takk til dere som har støttet oss underveis. Slikt varmer MYE!

Og dersom noen lurte; Hun fikk ikke finnbiff da hun kom hjem...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar