onsdag 28. juli 2010

Endelig - Børgefjell, Here I Come!

Sola tar kveld. Børgefjell kan skimtes i bakgrunn til høyre

Paradis på denne jord

Torsdag 29.juli tar jeg båten over Namsvatnet og legger i vei innover det vakre og "uberørte" Børgefjell. Denne nasjonalparken som ligger mellom fylkene Nord-Tr.lag og Nordland, samt grense inn mot Sverige, så VET jeg at det er som paradis å regne i villmark- og fiske sammenheng.

Godt forberedt

Med fjorårets tur som bakteppe, riktig og avpasset mengde med turutstyr, studering av kart, innkjøp, samt mye fysisk og kondisjonstrening det siste året, så tror jeg grunnlaget skal være lagt for årets "Egotrip 2010".

Mye likt, men...

Jeg kommer til å ha samme startutgangspunkt som i fjor, dvs opp ved Storfossen, og så videre innover. Den eneste forskjellen er at jeg ikke kommer til å jage kilometer, men slå leir inne ved Store Kjukkelvatnet, evt Jengelvatnet. Her har jeg da gleden av å kunne ligge ved foten og myse opp på den majestetiske Kvigtinden (Hattfjelldal kommune, Nordland fylke) og da med "1000 fiskevann" rundt seg.

En annen endring er at denne gangen blir jeg mutters alene, sagt med andre ord; uten hund. Blir rart, så tankene blir nok å "fly litt fritt" der inne...

Bloggen vil bli oppdatert i etterkant av denne turen. Håper nettopp DU tar turen innom her.

Mats


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar