torsdag 1. april 2010

Overnatting under åpen himmel; Friskt, godt og vått!














Skogen gir ro...
Beste medisin, rekreasjon og nytelse som finnes, er det å pakke sekken, spenne på seg skiene, og labbe i vei innover fjellet. Ikke at jeg trenger noen form for medisin da, men dette var hvertfall utgangspunktet denne kvelden.

Turen gikk innover mot Krokvatnet for å slå leir der inne. Som "tak" over hodet, fant jeg ei gran. Dette funket bra helt til det regnet som kom i 5 tida i morges også fant det for godt å falle videre ned på meg etterhvert. Og da kom det som "bøtter"... Ja våknet brått hvertfall. Men ikke verre enn at jeg gravde meg lenger ned i soveposen, og våknet ikke før i 8-tida igjen.

Det å bare kunne ligge der og lytte på skogen, høre vinden rive i tretoppene, sitte å se inn i leirbålet på kvelden, høre bekken som sildret der isen hadde åpnet seg, det å kunne ligge der å le av bikkja som syntes så synd på seg selv, ja dette gir ro i sjela. Finnes ikke noe bedre enn å bare "være til" der ute i snøen, en tidlig vårnatt her ute ved foten av Børgefjell som det heter omtrent overalt her oppe nå... La oss kalle dette Namsvatnet, så blir det mer korrekt hvertfall.

Fisk i dag igjen!
Fisk ble det i dag igjen, men ikke ved Krokvatnet, men Heimvatnet. 4 små røyer og 1 fin ørret på 4-5 hg.

Satser på kilosfisken i morgen dersom isen fortsatt holder...Begynner å bli en smule råtten is med bare sørpe oppå. Våren er vel i anmarsj her oppe nå.

Mats

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, det må ha hvert ei kjempefin natt.Flott med fisk, Stå på Mats.

    SvarSlett
  2. Nettene ute er ikke oppskrytt, nei :-)))

    SvarSlett